Alcohol Cuts Risk for Heart Disease by One Third

<<<Önce Burayı Okuyunuz!>>>

Although the association between alcohol consumption and CHD has been widely studied, with most studies showing a reduced risk for CHD with moderate alcohol intake, “there are numerous discussions regarding whether this association is causal or biased,” the study authors write. Inverse Association Between Alcohol Intake and CHD The aim of this study was to describe the association between alcohol intake and CHD risk in the EPIC cohort. The investigators assessed the alcohol intake of 15,630 men and 25,808 women for a median of 10 years from their responses to a validated dietary history questionnaire.

Participants reported how many glasses of beer, cider, wine, sweet liquor, distilled spirits, or fortified wines they consumed per day or week during the 12 months before they were recruited into EPIC. Total alcohol intake was calculated by multiplying the average ethanol content of a standard glass of whatever type of alcohol was consumed. In Spain, a “standard drink or glass” is estimated to contain approximately 10 g of alcohol.
Read More Link

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • StumbleUpon
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Yahoo! Buzz
  • Twitter
  • Google Bookmarks

22 Ocak, 2009  Etiketler: , , , , , , , , ,   Kategori: : ENGLISH PUBLICATIONS

Mesaj, Yorum veya Sorularınızı Çekinmeden Yazabilirsiniz!